..

Saturday, January 8, 2011

SEDARILAH TEMAN2KU...


SALAM SEJAHTERA DAN ASSALAMUALAIKUM..TEMANKU..

Semalam… ana sedang melihat langit yang gelap gelita ,Cuma langit itu hanya  ditemani dangan chaya bintang dan bulan..SubhanaAllah sungguh hebat ciptaan Nye.. semuanye cantik ..indah. Ya Allah kau tidak mencipta ini dengan sia2...Namun mase ana termenung dan melihat keindahn ciptaan Allah sambil2 tu ana cube muhasabah diri ana.. tibe2  terlintas di dalam benak  fikiran ana.. Adakah ana akan sempaat menikmati keindahan ini…untuk hari2  yang akan datang..namun ..ana nie sapelah yang berhak menentukan semua ini.. hidup mati..jodoh ,,pertemuaan Allah yang aturkan segala2 nye..jadi ana tergerak unuk menulis kat blog ana nie..tentang apa yang ana fikirkan pada malam semalam…menjadi tanggungjawab ana sebagai umat islam untuk menyampaikan dakwah..dan peringatan bersame agar kite semua sentiasa dalam rahmat Nye..InsyaAllah..
Sesungguhnye..hidup di dunia ini hanye lah sementara waktu…jangan pernah kite merasai yang diri kite nie  hebat !!!!!..kerana itu akan menimbulan penyakit hati yang sangat ana takuti ..iaitu riya” siapa yang menjadikan kite hebat ..pandai.. cantik,,.berbakat.?????..jawapanye mestilah Allah S.W.T.. Rasululluah (S.A.W)…junjungan kesayangan kite pernah bersabda:

SESUNGGUNYE  DUNIA  INI MANIS DAN MENGGODA ,DAN ALLAH TELAH MENJADIKAN KAMU SEBAGAI KHALIFAH DI DALAM NYA ; DIA KAN LIHAT APA YANG KAMU LAKUKAN . JADI BERHATI-HATILAH TENTANG APA YANG KAMU LAKUKAN  DI DUNIA INI…”

SubhanaAllah..ana jadi gerun dan takut memikirkan hadis ni..inilah yang dikatakan hidup kite ini kenalah sentiasa berhati2..dan kena ingat Allah selalu…Kite kena ingat bahawasanya Allah Maha Melihat..apa yang kite lakukan…Allah Maha Mendengar apa yang kite perkatakan walaupun di dalam hati kite.ermmm..oleh itu kena lah sentiasa ingat pade Allah..kerana Allah berfirman bahawa…”sesungguhnye dengan meningati Ku hati akan tenang…”…

Segala ape yang ana sampaikan nie..sebagai peringatan untuk kite semua..ia juga untuk ana juga…Hiasilah hidup kite ni dengan sentiasa berfikir atas segala kebesaran Allah yang sudah ditetapkan  di atas bumi ini…Segala2 ye yang berlaku…itu ade hikmah nye…jadilah hamba Allah yang bersyukur atas segala nikmat yang Allah berikan…Alhamdulillah..kalimah itu sangat penting .. .siapa yang mensyukuri nikmat Allah maka Allah akan menambahkan lagi nikmat Itu..jadi…same2 lah kite taqarrub ila Allah ..insyaAllah..Sekian..SRIKANDI ISLAM..

1 comment:

  1. JADIKANLAH DUNIA NIE TEMPAT UNTUK KITE MENGUMPUL AMAL2 KITE YANG BAIK....JADIKAN IYE...SEBAGAI BEKALAN DI AKHIRAT

    ReplyDelete