..

Tuesday, March 13, 2012

BiCara HaTi BuAt TeMaN

~✿   Walau prnh trtewas dgn nafsu,jgn pernah mengalah utk selamanya,namun bangkitlah utk berubah dan brmujahadah, pintu taubat sangat2 luas, berusahalah selagi nyawa di kandung badan 


~✿  ubatilah hati dengan mendekatkan diri dengan PEMILIK HATI--- 



~✿  bukan mudah utk dicintai--
Namun bila dicintai,gengamlah cinta itu dgn gigi garhammu,jgn prnah trpikir utk melepaskan cinta itu,
--CINTA ILLAHI --


~✿   jangan pernah mengalah dgn kelemahan diri dlm beribadah, keana perasaan itu hasutan syaitan utk membrhentikan kita dari terus beramal..ayuh bangun dan brusaha  kearah lebih baik.. ---







~✿<< BELAJARLAH untuk MENCINTAI ALLAH SWT dan RASULULLAH SAW >>


KITA PASTI ,
akan RASA TENANG walaupun KITA MENANGIS ,
akan RASA SERONOK walaupun KITA DIBENCI ,
akan RASA INDAH walaupun HIDUP KITA SUSAH ,
akan RASA GEMBIRA walau KITA SEDANG SEDIH .



~✿>  *Bila aku sedih , aku menangis untuk lebih tenang..
*Bila aku marah , aku menangis untuk redakan rasa itu..
*Bila aku terasa hati , aku menangis supaya aku tak buat dosa dengan mengumpat..
*Bila aku rasa benci , aku menangis supaya aku benci akan perbuatan aku sendiri..
*Bila aku buat dosa , aku menangis kerana aku buat Allah murka..

~✿> ♥ Ya Allah , terima kasih kerana sentiasa ada bersamaku, 



~✿  Jadi wanita CANTIK amat SUSAH..
~> ramai lelaki ingin mendekati tidak tentu jujur atau tidak..

~✿> ♥ Jadi wanita BIASA amat INDAH..
~> kerana hanya seorang ADAM yang betul-betul IKHLAS mencintai wanita itu bukan kerana PARAS RUPA..tapi kerana ikhlas mencintainya ♥ (,"(",)~ 



~✿> --- pejam mata seketika, rasailah kasih sayang Allah yg tidak bertepi. Senyumlah. Kemudian kerahlah hati, lisan dan seluruh anggota badan agar membalas kasih sayangNya dengan ketaatan.. 

No comments:

Post a Comment