..

Friday, December 9, 2011

Ujian hidup umpama pelangi


Ujian hidup umpama pelangi   
  
     Salam sayang buat teman2 ana sekelian..Alhamdulillah lembaran kata yg ana tulis ni untuk teman2 dan buat diri yg hina juga moge beri manfaat buat semua walaupun hanya seketika...sahabat sahabiah berusahalah mencari redha Allah..seberat manapun ujian yg kite miliki sesungguhnya Allah sangat saying pada kite..Allah tidak zalim..Malah Allah lebih Maha Mengetahui apa yg terbaik utk hambaNya..Ujian hidup ini adalah untuk menguji iman dan taqwa di dalam hati HambaNya..setiap ujian yg melanda itu semuanya ade hikmah..sentiasa berdoa dan yakin pada Allah..insyaAllah kite akan tabah harungi  ujian dgn tenang..ku titipkan doa buat teman2 untuk menguatkan lagi iman dan kasih kite pada Allah..

      Ya Allah , kalau la ini adalah dugaan pada aku dan kifarah pada dosa2 aku maka aku redha Ya Allah , aku mohon kau berilah kekuatan pada aku dalam mengaharungi akan segala ini  Ya Allah..sekiranya sahabat-sahabiah dan kawan-kawan sekalian meletakkan kebergantungan kepada  Allah maka akan datang bantuan kepada kita. Kita kena yakin dengan sepenuh hati pada Allah kerana tak ada tempat selain  Allah tempat kita bergantung. Sebab bila hati gelisah tak tenang, tak tenteram, bila hatimu goyah terluka dan merana,Jauhkah hati ini dari Allah, Hilangkah dalam hati dzikirku, imanku, Sesungguhnya, hanya dengan Allah hatimu akan menjadi tenang, Dengan mengingat Allah, hilangkan semua kegelisahan, Cukuplah hanya Allah hati bergantung dan berserah diri..
  serangkap syair ana berikan buat teman2 yg ana sayang..~
Wahai teman yang soleh dan solehah,
Hidupkan hatimu dengan zikir yang indah
wujudkan suatu biah,
yang berpaksi Al-Quran dan Sunnah,
agar islam bukan lagi fitnah,
dan agama hanya milik Allah,
ikhlaskan niat ikut Rasulullah,
agar usaha dinilai ibadah.
~Cahaya kebijaksanaan ~

1 comment:

  1. thanxx kimah.
    walaupun jasad kimah ngan yam jauh, nasihat kimah buat yam tak pernah putus :')

    nasihat yg kimah bg yam yg kelmarin yam simpan elok2 dalam ingatan. i always remember u in my pray, sahabat :'). luv u~*

    ReplyDelete