..

Wednesday, March 30, 2011

Coretan hatiku!! Indahnya Kalam Mu.(Al-Quran)

AssalamualaikumwarahmatuAllah...

Buat teman2ku..sahabat2 ku sekelian..maaf..ana asif ala kulli hal kerna dah lame tak update blog nie..ermm tu lah ujian hidup..sebok dengan perkara2 duniawi...hingga lupa nak berdakwah..asigment banyak sangat..tapi Alhamdulillah Allah masih beri kesempatan buat ana untuk ana sambung perjuangan jalan dakwah ini..melalui media masa...ok lah hari nie ana nak cerite ckit tentang...keindahan Al-Quran..masyaAllah..sblim nie kite hanya setakat membaca tanpa menghayati isi kandungan..sekiranye kite teliti betul2..Al-Quran itu perfect menceritakan dari pelbagai sudut..sirah2 yang terdahulu,hukum2..sains dan lain2..

Baiklah kali ni ana akan masukkan beberapa  ayat Al-Quran...dimana sekiranye kite benar2 buka minda,hati dan hayati ayat ini...kite akan merasai kelainan...nasihat yang Allah beri kat kite melalui Al-Quran ini ade lah BENAR...Yakinlah dengan ALLAH...insyaAllah..
 
  1. Barang sesiapa yang bertaqwa kepada Allah maka Allah akan mengadakan baginya jalan keluar (bagi permasalahan yang menimpa mereka). Dan juga memberikannya rezeki dari arah yang tak disangka-sangka. "(Al-Talaq :23)
    •  Sekiranye kite lihat dan fikir ayat ni..masyaALLAH...kite akan mendapat rezeki yang banyak,melimpah ruah dan ade penyelesaian dan pertolongan Allah itu milik kite...sekiranya!!! kite BERTAQWA pada ALLAH....itulah syarat nye...JOM..same2 jadi taqwa..tingkatkan iman kite ok..insyaALLAH..
     
        2. "Laki laki dan perempuan yang memelihara kehormatannya, laki laki dan perempuan yang   banyak menyebut [nama] Allah, Allah telah menyediakan untuk mereka ampunan dan pahala yang besar" (Q.s Al-Ahzab:35)


  • Baiklah pada ayat ini pula,kite akan mengetahui,.Allah telah berfirman bahawa Lelaki n Perempuan yang 1.MEMELIHARA MARUAH,KEHORMATAN....2. BANYAK ZIKIR maka Allah sediakan 2 ganjaran buat mereka...iaitu...keampunan dan pahala...Fikir2kan lah ye..sama2 muhasabah diri..

         
       3. "dan ketahuilah bahwasanya Allah mengetahui apa yang ada dalam hatimu, maka takutlah      kepadaNya" (Q.s Al-baqarah 235)


  • ayat ini pula..kite semua tahu ..Allah Maha Mengetahui...di mana2 pun kite sembunyikan sesuatu perkara itu, tapi Allah Maha Agung..meninggalkan larangan Nya  dan ikutilah perintahNya...insyaAllah..hidup aman dunia dan akhirat.Takutlah Allah dan sayang akan NYa..
 baiklah stakat ini sahaja dakwah kite bersama..moge ruangan ini@post kali ni dapat membuka hati2 kite untuk terus menjadi hamba Allah yang soleh dan solehah...InsyaAllah..








No comments:

Post a Comment